Chauffeurs De Rooy Transport goed op schema Code 95

De chauffeurs van De Rooy Transport liggen goed op schema voor hun Code 95. De Rooy ziet grote voordelen in de verplichte bijscholing voor het bedrijf én zijn klanten. “Het helpt ons bij het realiseren van een nog meer betrouwbare dienstverlening.”

Iedereen voor de ijkdatum Code 95 gecertificeerd

code95 plaatjeBij De Rooy deelt men absoluut niet de landelijke twijfel of alle Nederlandse chauffeurs wel op tijd hun 35 uur bijscholing gevolgd zullen hebben. “Van onze 56 chauffeurs hebben nu al 17 alle vijf de modules gevolgd. De rest zit op meer dan 70 procent. Dat betekent dat iedereen ruim voor de ijkdatum van september 2016 Code 95 gecertificeerd zal zijn,” aldus directeur Peter de Rooij. “Sommigen van ons zijn zelfs al bezig aan de volgende cyclus.”

Als je iets doet, doe het dan zo goed mogelijk

De Rooij denkt dat het enthousiasme van zijn mensen om tijdig de lesmodules in het kader van de Europese bijscholingsrichtlijn te volgen alles te maken heeft met de hele bedrijfscultuur binnen De Rooy. “Natuurlijk hebben ze uiteindelijk niet veel keus. Het moet. Maar daar kun je verschillend mee omgaan. Wij vinden dat als je iets doet, je het zo goed mogelijk moet doen. Dus hebben we vooraf het cursusaanbod geïnventariseerd. We hebben daar die modules uit gekozen waarvan wij dachten dat die zowel het bedrijf als ook onze klanten wat kunnen brengen.

Niet alleen op bedrijfsniveau. We zien dit ook als mogelijkheid chauffeurs individueel nét dat steuntje in de rug mee te geven waardoor ze makkelijker en beter hun werk kunnen doen. Dan beleven ze er ook meer plezier aan.”

Kiezen voor Het nieuwe Rijden

CO2De Rooij merkt dat zijn integrale aanpak zijn vruchten afwerpt. “Wij willen bewust duurzaam ondernemen. Daarom rijden wij al zo veel mogelijk op aardgas en stroom. Toch hebben wij óók nog voor de opleiding Het Nieuwe Rijden gekozen. We zien nu dat het voor de jongens een soort sport wordt wie het zuinigste rijdt. Die betrokkenheid is goed voor het bedrijf, het kweekt een ‘wij-gevoel’. Andere cursussen dragen weer bij aan een bredere kennis van de chauffeurs over wat ze vervoeren en hoe ze daarmee moeten omgaan. Daar profiteren onze klanten weer van want daardoor hebben we minder transportschades.”